Gegevens Type G (of G1): 1924 Donnet 0184 cil 1098 cc (boring 62 x slag 91)
16 cv / 2000 (max 20 cv / 2400)
Carburateur Zenith horizontal 22
Accu 6 V (v.a. chassisnummer 12000 12 V 36 Ah)
Magneto SEV type A4, via elastische koppeling verbonden met dynamo-as
Koppeling: enkele plaat tussen vliegwiel en contrawiel
Besturing met wormwiel en tandrad
Afmetingen L 355 cm B 139 cm H 168 cm
Wielbasis 263 cm
Max snelh 60 – 80 km/u
Verbruik 8 ltr/100

Historie Type G (of G1):
Januari 1924: de ontwikkeling van een nieuw type G werd uitgevoerd in Pontarlier; maar de chassis werden gebouwd in de nieuwe fabriek in Gennevilliers (Seine), 3 avenue Laurent Cely; hoofdvestiging van het bedrijf werd de oude Zedel-fabriek in Neully, 57 rue de Villiers; de wagens werden afgebouwd en opgeslagen in de oude Donnet-vliegtuigfabriek op Ile de la Jatte.
Augustus 1924: Donnet kocht een opslagloods met uitbreidingsmogelijkheden in Nanterre, boulevard Clemenceau. Donnet bouwde in 1926 per dag 20 stuks type G en 15 stuks CI-6, plus diverse andere modellen en vrachtauto's.
Mei 1926: de merknaam werd veranderd in Donnet; De productie van de Type G vond nog altijd plaats in Gennevilliers, tot de opening (in oktober 1928) van de nieuwe fabriek in Nanterre.
Oktober 1928: opening van de nieuwe fabriek (5 etages van 100 x 100 mtr) in Nanterre, waar aan de lopende band de nieuwe CI-7, bedoeld om het model G2 op te volgen, werd gefabriceerd. In 1928/1929 werden de lokaliteiten in Gennevilliers verkocht.

2005.05.035-1 Donnet Zedel 

Type G (of G1)

Augustus 1924 tot april 1926

Chassisnummers 10.000 tot ca 14.600
 

Totale productie in Gennevilliers (carrosserieën gebouwd in Neuilly) van Type G ca 4.600 stuks.

In 2005 waren in totaal nog ongeveer 40 stuks over.
 

Gewicht kaal chassis ("chassis nu") 600 kg.

(Januari 1926: Traversen van chassis verplaatst)

Thermosifon-koeling (vanaf ca 14 000 met 2-bladige ventilator; eerder leverbaar op verzoek

Spoorbreedte 119 cm

Bladveren (6-bladig) recht onder chassis-liggers

Voetrem (trommelrem) op cardanas, handrem (trommelremmen) op achterwielen.

Draaipunt van de handremhandle vóór de accubak
 

Lichte achterbrug (vanaf chassisnr 10 976 nieuwe achterbrug)

Type G2

Mei 1926 tot oktober 1928

Chassisnummers ca 14.600 tot 19.999 en 50.000 tot ca 58.000

Productie Type G2 ca 13.400 stuks.
 

Van Type G2 waren in 2005 nog ongeveer 160 stuks over.

Gewicht 650 kg.

Traversen opnieuw verplaatst

Standaard met ventilator
 

Spoorbreedte 122 cm

Bladveren schuin t.o.v. chassisliggers

Vier trommelremmen (type Perrot)
 

Draaipunt van de handremhandle achter de accubak

Zwaardere achterbrug met smeerpunt aan de achterkant van het differentieel